Ekonomická žumpa pneumatik pro dávkování

Chcete-li k letohrádku přidat městský komfort, a to zásobovat je odpadními vodami, jednou z možných možností je žumpa pneumatik.

Instalace jámy tohoto typu se vyznačuje jednoduchostí a neznamená, že máte určité stavební dovednosti. Před instalací však musíte být obeznámeni s funkcemi zařízení.

Taková septiková nádrž může být postavena i sama

.

Výhody a nevýhody jámy na pneumatiky

Výhody systému

Výhody. Pokud je objem odpadních vod malý, to znamená, že přijedete na chatu pouze o víkendech, je nejlepším řešením žumpa krytů pneumatik.

Výhody návrhu zahrnují:

  • snadná instalace;
  • materiální výhoda - na rozdíl od např. Cihlové žumpy nebo jámy z betonových prstenců se nevyžaduje žádná závažná investice.

Stojí za zmínku, že použití jakýchkoli pneumatik je povoleno: z osobních automobilů (R 12-13) nebo z nákladních automobilů o průměru větším než jeden metr.

Pro velké objemové jámy lze použít pneumatiky větší než jeden metr

.

Nevýhody systému

Nezapírejte však pozor na nedostatky systému:

  • životnost jámy automobilových pneumatik nepřesahuje 10-15 let;
  • utěsnění jámy se může rychle zlomit;
  • minimální vzdálenost od vrtů a vrtů je 30 metrů;
  • možné pachy;
  • složitost opravy a demontáže.

Práce na instalaci žumpy automobilových pneumatik

Nejprve navrhujeme, abychom se podívali na schematické znázornění níže uvedené konečné struktury.

Režim: Jak vyrobit žumpy pneumatik

Technologie krok za krokem pro stavbu žumpy vlastníma rukama:

  1. Pokud chcete na svých stránkách uspořádat toaletu s žumpou, budete potřebovat několik pneumatik pro osobní automobily nebo traktory. Množství závisí na tom, jaký objem jímky považujete za optimální, v průměru je to 10 kusů, ne více.

Doporučení odborníka:Pokud nemáte staré pneumatiky, před nákupem nových pneumatik pro žumpy projděte autoservisy. Možná, že někde budete nabídnuti vyzvednout použité předměty zdarma.

  1. Kopání žumpy začíná po přípravě všech materiálů. Vložte pneumatiku na zem na místě určeném pro umístění jámy a všimněte si, jaká bude velikost. Začněte kopat, s ohledem na to, že dno by mělo být nakloněno směrem k budoucímu poklopu. Buďte připraveni na to, že tato práce je tvrdá a bude trvat několik dní. Pokud nevíte, jak správně vykopat jímku, můžete se uchýlittraktoru, pomůže optimalizovat proces a zvládnout úkol za méně než hodinu.

Připraveno pro jámu pneumatik

  1. Po vykopání díry do požadované hloubky v jejím středu se vrtá studna pomocí vrtáku. Je nezbytné, aby odpadní vody mohly projít bez stagnace všemi vodotěsnými vrstvami půdy.
  2. Do výsledného otvoru je vloženo drenážní potrubí, jehož horní konec by měl být 1 metr nad dnem jímky. Tím se zabrání ucpání potrubí velkými částicemi odpadních vod. Otvory jsou vytvořeny po stranách, voda přes ně bude odváděna . Otvory, stejně jako horní část trubky, jsou navíc chráněny polypropylenovou sítí.
  3. Dno jámy je pokryto velkým štěrkem, vrstvou o výšce 10 cm, dále jsou položeny pneumatiky pro automobily. Aby se zajistil hladký chod vody a zabránilo se akumulaci uvnitř pneumatik pomocí elektrické skládačky, je vnitřní ráfek odříznut od každé pneumatiky.

Řezání vnitřních ráfků

  1. Poté namontujte přívodní potrubí. Elektrická skládačka na straně pneumatiky je vyříznuta otvorem o požadovaném průměru.
  2. Pokládání pneumatik by mělo být prováděno tak, aby nejvyšší z nich byla v mírném nadmořském výšce nad úrovní země. Mezery mezi pneumatikami a stěnami jímky jsou naplněny zeminou a vnitřní spáry mezi pneumatikami jsou pečlivě izolovány tmelem.

Výstavbapneumatiky mohou být dále posíleny se zbývajícími materiály

Poradenství odborníka:

Vrchní vrstva zeminy vytvořená v důsledku vykopání žumpy je úrodná, je rozumné ji použít k vytvoření lůžek na místě. Nezapomeňte také nechat nějaké místo na spaní v jámě nad. Nevyužitou půdu lze bezpečně zlikvidovat.

  1. Vrchol jímky je uzavřen poklopem - krytem z polymeru. Systém musí být dobře větraný, za tímto účelem vybudujte větrací potrubí, které se zvedne o 60 cm nad zemí.

Nejjednodušší septik (s přepadem) automobilových pneumatik

Automobilové pneumatiky mohou sloužit jako stavební materiál pro vytváření nejjednodušších úpraven, například žumpy s přepadem. Taková septiková nádrž bude schopna čistit malé objemy odpadních vod, je také relevantní pro venkovský dům, ve kterém nežijete trvale, ale čas od času.

Schéma jímky s přepadem

žumpa s přepadem je konstruována takto:

  1. Na dně jámy pod pneumatikami je sutina položena s vrstvou 30-40 cm.
  2. Vnitřní obruče pneumatik se také stříhají tak, aby objem septiku byl maximální.
  3. Vertikální betonové potrubí je instalováno ve studni umístěném v pneumatikách. Jeho průměr by měl být menší než průměr jámy o polovinu a horní mez by měla být 10-15 cm pod výškou vrtu.
  4. Dolní konec trubky je hermeticky naplněn betonem a v horní části trubkoupomocí vrtáku se vytvoří mřížka s malými otvory, přes které dojde k přetečení.
  5. V horní části by však měla být připravena díra pro kanalizační potrubí. Když je kanalizační potrubí přivedeno do betonové trubky, vstup je utěsněn.

Výsledný septik lze použít také jako toaletu

Nádoba v zemi je nenahraditelná věc, je vhodné ji instalovat a provozovat. Pro jeho konstrukci jsou vhodné všechny druhy stavebních materiálů: beton, cihla, dřevo. Nejlevnější je však montáž jámy pneumatik.